Antikraak kantoor

Thuiswerken is een blijvertje. Waar de één dit als prettig ervaart, kan de ander zich nog altijd niet vinden in het werken aan de keukentafel. Ook ontvang je als ondernemer liever geen klanten in je woonkamer of keuken. Een eigen, extern kantoor is fijn, maar brengt ook weer een hoop onzekerheid met zich mee door de hoge maandelijkse kosten. De kans is groot dat je je daarom aan het verdiepen bent in een antikraak kantoor.

Kies je voor een antikraak kantoor, dan kies je voor een betaalbare werkruimte. Een win-win situatie voor zowel jou als de pandeigenaar. Iedere minuut dat een pand leegstaat, wordt het een aantrekkelijke prooi voor vandalen en krakers. De nachtmerrie voor iedere pandeigenaar. Door een pand tijdelijk aan te bieden op basis van een bruikleenovereenkomst, kan de ondernemer het voordelig betrekken, terwijl de pandeigenaar geen slapeloze nachten meer heeft. Het nadeel van een antikraak kantoor is dat je er soms maar een korte periode in zit: de minimale wederzijdse opzegtermijn is slechts een maand.

Wat is een antikraak kantoor?

Antikraak wordt ook wel bruikleen genoemd. Als gebruiker neem je een pand tijdelijk in bruikleen. Om er in te wonen of werken. Sinds 2010 is er in Nederland een kraakverbod. Om ervoor te zorgen dat panden bruikbaar blijven en niet in handen vallen van krakers, kun je een pand gebruiken op basis van een bruikleenovereenkomst, oftewel antikraak. Door de korte opzegtermijn van beide kanten is flexibiliteit een must. De ruimtes die worden aangeboden zijn vaak slooppanden of panden die wachten op een renovatie en die daardoor tijdelijk leeg staan.

De voordelen van een antikraak kantoor

Sta je aan het begin van je ondernemersavontuur en komen de muren aan de keukentafel op je af? Je droomt van een eigen werkruimte, maar het neemt ook een flinke hap uit je balans. Een antikraak kantoor zorgt ervoor dat je tegen lage maandlasten buiten de deur werkt. En vaak vind je werkruimtes in de meest uiteenlopende gebouwen: denk aan een oude school, klooster of zelfs museum. Je kunt je werkruimte relatief snel betrekken en je betaalt een kleine bijdrage voor het gebruik van de ruimte.

De nadelen van een antikraak kantoor

Tegelijkertijd kies je ook voor onzekerheid. Ver vooruit plannen is niet altijd mogelijk, want de wederzijdse opzegtermijn is slechts 28 dagen bij een antikraak kantoor. Je hebt geen recht op huurbescherming en trekt daardoor als een nomaad van kantoor naar kantoor. Prima als je niet afhankelijk bent van je werkruimte of uiteindelijk doorgroeit naar een kantoor op basis van commerciële verhuur.

De voor- en nadelen van een antikraak kantoor op een rijtje 

  • Lage maandlasten
  • Weinig administratieve rompslomp waardoor je snel van het kantoor gebruik maakt
  • Binnen 28 dagen kun je weer op straat staan
  • Flexibiliteit en een back-up ruimte hebben is essentieel
  • Geen huurbescherming

Liever wat meer zekerheid in plaats van een antikraak kantoor?

Wel de voordelen van de lage lasten maar met iets meer zekerheid? Wij bieden kantoren op bruikleen en commerciële verhuur aan, zodat je weet waar je aan toe bent.

De voor- en nadelen van een antikraak kantoor op een rijtje

Lage maandlasten

Weinig administratieve rompslomp waardoor je snel van het kantoor gebruik maakt

Binnen 28 dagen kun je weer op straat staan

Flexibiliteit en een back-up ruimte hebben is essentieel

Geen huurbescherming

Liever wat meer zekerheid in plaats van een antikraak kantoor?

Wel de voordelen van de lage lasten maar met iets meer zekerheid? Wij bieden kantoren op bruikleen en commerciële verhuur aan, zodat je weet waar je aan toe bent.

Bekijk ons aanbod aan voordelige werkruimtes

Op zoek naar een pandbeheerder voor jouw vastgoed?

Een leegstaand pand zorgt voor verloedering van de buurt en voor je het weet bezetten krakers de boel. En geen aantoonbaar gebruik van bewoners of ondenemers in het pand, betekent geen handhaving. Om deze verkeerde aandacht te voorkomen, kennen we de werk- en woonruimten direct toe. Hierdoor is het pand in gebruik, waardoor er voor een fijne prijs een tijdelijke woon- of werkruimte toegekend wordt.

Met meer dan 25 jaar ervaring binnen de vastgoed kunnen wij je verder helpen met jouw vraagstuk op het gebied van vastgoed.

Neem dan contact met ons op

Waarom kiezen voor Gapph?

Ben je op zoek naar een beheerder van vastgoed of naar een tijdelijke woon- of werkruimte? Wij bieden je de oplossing die het beste bij jou past. Pandeigenaren die een woning- of werkruimte beschikbaar hebben, brengen wij in contact met de juiste persoon zodat er een perfecte match ontstaat tussen vraag en aanbod.

Na de overname van Villex zijn we uitgegroeid tot marktleider in Europa en blijven we internationaal uitbreiden. Iets wat we nog meer ambiëren dan groei, is het leveren van kwaliteit die jij als klant verdient.

Aanbod werkruimtes

Interesse om een bedrijfsruimte van Gapph te huren? Bekijk ons aanbod of neem direct contact op met ons.

Aanbod werkruimtes

Gapph in beeld!

Gapph vastgoedbeheer
Logo KLB

    Naam (verplicht)

    E-mailadres (verplicht)

    Onderwerp

    Bericht