Houd onze website in de gaten voor de beschikbaarheid.
// col-md-7 nested ?>
// row nested ?>
// nested huisdieren icon icoontjes ?>
anno
1960
m2
150
kamers
4
Parkeergelegenheid
// content-box ?>
// kader ?>
Keurmerk Leegstandbeheer
Om veilig en verantwoord gebruik te maken van een leegstaande ruimte, kies je een beheerder met KLB-keurmerk.
Het doel van het Keurmerk Leegstandbeheer is om de kwaliteit van leegstandbeheer in Nederland te verbeteren. Dit is hard nodig om huurders én verhuurders te beschermen. Leegstandbeheerders die betrouwbaar, transparant en veilig te werk gaan komen in aanmerking voor het Keurmerk Leegstandbeheer (KLB). Zo weten de eigenaren én gebruikers van leegstaande panden dat ze met een betrouwbare partij te maken hebben, die zich houdt aan de rechten en plichten die bij goed leegstandbeheer horen.
Huisdieren mogelijk toegestaan
In deze woning zijn kleine huisdieren toegestaan als hier goedkeuring voor is gegeven door Gapph.
Wil je hier van te voren meer zekerheid over hebben? Neem dan contact op met Gapph, bijvoorbeeld via Messenger.
Huurtoeslag tijdelijke huurwoningen
Voor de tijdelijke huurwoningen van Interveste is het vaak mogelijk huurtoeslag aan te vragen. De Belastingdienst laat via hun toeslagenpagina zelf berekenen of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.
De hoogte van de toeslag is afhankelijk van je inkomen, je vermogen en je huur. Servicekosten kunnen ook van belang zijn bij de berekening van huurtoeslag. De toeslag kan oplopen tot maar liefst € 354,- per maand.
Voor opdrachtgevers door heel Nederland verzorgt Gapph het beheer van woon- en werkruimtes. In veel gevallen is dat met een bruikleenovereenkomst. Dit wordt ook wel antikraak genoemd. Er wordt gekozen voor een bruikleenovereenkomst als de ruimte op termijn gesloopt of gerenoveerd wordt. Op deze manier wordt het pand tot het laatste moment gebruikt en voorkomen we problemen als verloedering, vernieling en ongemerkte schade.
Antikraak wonen of werken is een betaalbare, flexibele oplossing. Hoelang je de ruimte met een bruikleencontract kunt gebruiken varieert per pand. Bij de start van een bruikleenovereenkomst is de exacte einddatum vrijwel nooit bekend. Het is in elk geval tijdelijk. De opzegtermijn van een bruikleenovereenkomst is minimaal vier weken, voor jou én voor ons. Uiteraard proberen we je zo vroeg mogelijk duidelijkheid te geven.
Na de opzegging moet de woning leeg, bezemschoon en in de oorspronkelijke staat worden opgeleverd.
Zijn we blij met jou als bewoner of ondernemer, dan proberen we je een alternatieve ruimte aan te bieden. Een garantie kunnen we helaas niet geven.
Wil je in aanmerking komen voor bruikleen?
Voor bruikleen gelden de volgende voorwaarden:
Je bent 18 jaar of ouder.
Je hebt geen inwonende, minderjarige kinderen.
Je hebt een aantoonbaar vast maandelijks inkomen (loondienst, uitkering, studiefinanciering)
Je hebt een dagbesteding (werk of school).
Je hebt een back-upadres waar je heen kunt als het tijdelijk wonen ophoudt.
Je bent je ervan bewust dat het een tijdelijke woonsituatie betref.
Je persoonsdossier is compleet wanneer je alle onderstaande documentatie hebt aangeleverd.
Geldig kopie van je paspoort / identiteitskaart (rijbewijs is helaas niet toegestaan);
Kopie bankafschrift of screenshot vanuit internetbankieren waarop de tenaamstelling, rekeningnummer en de meest recente storting van het inkomen te zien is;
Kopieën inkomensspecificaties van de afgelopen 3 maanden. Deze kunnen bijvoorbeeld bestaan uit loonstroken, uitkeringsspecificaties of brief toekenning studiefinanciering.
Afhankelijk van de ruimte kunnen er aanvullende voorwaarden zijn, zoals:
Je hebt geen huisdieren.
Je staat ingeschreven bij een woningcorporatie in de regio.
Je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling.
Onze werkwijze
Stap 1: Inschrijven bij Gapph voor antikraak of tijdelijke huur
Voordat je op een bepaalde woon- of werkruimte kunt reageren, dien je eerst een Mijn Gapph account te hebben. Met dit account kun je e-mail alerts instellen, documenten uploaden en direct reageren op alle ruimtes die beschikbaar zijn.
Het aanmaken van een Mijn Gapph account kost 25 euro.
Als je bent ingelogd is het handig eerst de ontbrekende persoonsgegevens in te vullen. Tevens kun je alvast documenten aanleveren. Des te completer je dossier, des te meer kans je hebt op een woning.
De inschrijving geldt voor een jaar en eindigt automatisch. We maken dus geen gebruik van stilzwijgende verlengingen! Het account kun je zelf verwijderen als je ingelogd bent, mocht je geen behoefte meer hebben aan een woning en eventuele mailingen. Let op: het account is persoonlijk en je kunt deze dus ook niet aanmaken of gebruiken voor iemand anders.
Stap 2: Reageren op een beschikbare ruimte
Nadat de inschrijving is voltooid, kun je met je zelf gekozen wachtwoord inloggen direct reageren op de ruimtes die op onze website staan. Je kunt niet reageren op de ruimtes die 'momenteel niet beschikbaar' zijn: die ruimtes zijn al bezet. Nadat je reageert op de woningen ontvang je een e-mail met daarin een link naar Mijn Gapph waar je de benodigde documenten direct kunt uploaden. Zonder de juiste (door ons goedgekeurde) documenten zullen we geen contact met je opnemen. Je kunt dan ook niet worden uitgenodigd voor een bezichtiging.
Stap 3: Selectie
Wanneer er een geschikte ruimte vrij is, volgt een selectieprocedure. We maken geen gebruik van wachtlijsten. De eerste personen die ingeschreven staan en een goedgekeurd dossier hebben zullen worden uitgenodigd. We kunnen nooit een uitnodiging garanderen! Aan de hand van die selectieprocedure, die onder meer een intakegesprek en een creditcheck omvat, wordt bepaald of een persoon voor een kamer in aanmerking komt.
Stap 4: Toewijzing / Afwijzing
Nadat de selectieprocedure met succes is afgesloten, kun je een uitnodiging krijgen voor een bezichtiging. Na die bezichtiging wordt besloten of je de woon- of werkruimte al dan niet krijgt toegewezen.
Stap 5: Bewoning
Als je eenmaal een ruimte toegewezen hebt gekregen, is het van belang om deze ook zo snel mogelijk te betrekken. Huiswachten worden immers ingezet ter bescherming van het object of woonruimte. Een zichtbare bewoning of actieve werkomgeving is een veilige omgeving.
Stap 6: Opzegging
De duur van de bewoning of huur staat van tevoren niet vast en kan variëren van een maand tot enkele jaren. Wanneer de ruimte weer aan de eigenaar wordt opgeleverd, moet je deze na de opzegging leeg, bezemschoon en geheel ontruimd opleveren. Bij een goede samenwerking met Gapph kan nieuwe woonruimte aangeboden worden. Garanties hiervoor kunnen we echter niet geven.
De woonruimte
Het betreft een vrijstaande woonboerderij met 4 kamers, een berging en een grote tuin. Tevens kunt u genieten van een mooi uitzicht.
De ligging
Marknesse is een dorp in de Noordoostpolder ten oosten van de hoofdplaats
Emmeloord. De bushalte ligt op loopafstand van de woning. Voor de deur is
voldoende parkeergelegenheid.
Prijzen De bruikleenvergoeding bedraagt slechts € 130,- per persoon per maand exclusief gas, water en elektra als je hier met zijn tweeën gaat wonen. Woon je liever alleen? Dan betaal je € 190,- per maand exclusief gas, water en elektra.
Bijzonderheden Voor deze vrijstaande woning zijn wij uitsluitend op zoek naar 2 personen die samen de woonruimte gaan betrekken.
Ik heb interesse! Kom ik op een wachtrij te staan?
Nee! Wij hanteren geen wachtrij bij Gapph. Waarom niet? Wij vinden dat iedereen evenveel kans maakt. Ongeacht inschrijfduur.
Wij gaan altijd op zoek naar de beste kandidaat die een volledig documentendossier heeft aangeleverd. Zorg dus dat je profiel compleet is om het meest kans te maken op deze antikraakwoning.
Let op! De getoonde foto's zijn ter indicatie en kunnen afwijken van de beschikbare antikraakwoning.