Tijdelijke woonruimte beschikbaar in Rotterdam Op zoek naar een betaalbare woonruimte in Rotterdam? Bekijk deze kamers in een voormalig verzorgingstehuis…
Meer informatie ↓
Om veilig en verantwoord gebruik te maken van een leegstaande ruimte, kies je een beheerder met KLB-keurmerk.
Het doel van het Keurmerk Leegstandbeheer is om de kwaliteit van leegstandbeheer in Nederland te verbeteren. Dit is hard nodig om huurders én verhuurders te beschermen. Leegstandbeheerders die betrouwbaar, transparant en veilig te werk gaan komen in aanmerking voor het Keurmerk Leegstandbeheer (KLB). Zo weten de eigenaren én gebruikers van leegstaande panden dat ze met een betrouwbare partij te maken hebben, die zich houdt aan de rechten en plichten die bij goed leegstandbeheer horen.
Huisdieren mogelijk toegestaan
In deze woning zijn kleine huisdieren toegestaan als hier goedkeuring voor is gegeven door Gapph.
Wil je hier van te voren meer zekerheid over hebben? Neem dan contact op met Gapph.
Huurtoeslag tijdelijke huurwoningen
Voor de tijdelijke huurwoningen van Gapph is het vaak mogelijk huurtoeslag aan te vragen. De Belastingdienst laat via hun toeslagenpagina zelf berekenen of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.
De hoogte van de toeslag is afhankelijk van je inkomen, je vermogen en je huur. Servicekosten kunnen ook van belang zijn bij de berekening van huurtoeslag. De toeslag kan oplopen tot maar liefst € 354,- per maand.
Wat is tijdelijkhuren op basis van de Leegstandwet?
Tijdelijk huren op basis van de Leegstandwet
Voor opdrachtgevers door heel Nederland verzorgt Gapph het tijdelijke
beheer van woonruimtes. In sommige gevallen is dat met een tijdelijk
huurcontract op basis van de Leegstandwet. Er kan hiervoor worden
gekozen wanneer woningen gesloopt of gerenoveerd gaan worden. Op deze
manier blijft de woonruimte tot het laatste moment in gebruik en
voorkomen we problemen als verloedering van het pand en de buurt,
vernieling en ongemerkte schade.
Tijdelijk huren op basis van de Leegstandwet is aan strikte
wettelijke regels gebonden. Zo is er een vergunning nodig van de
gemeente. Die vergunning bepaalt de maximale huurprijs en ook de periode
van verhuur. De kosten van tijdelijke huur zijn hoger dan bij antikraak,
maar veel lager dan de marktconforme huurprijs. Het is ook fijn dat je
er gegarandeerd minimaal zes maanden kunt wonen.
Bij tijdelijk huren op basis van de Leegstandwet hebben we vanuit
Gapph een opzegtermijn van drie maanden. Jij hebt als huurder een
opzegtermijn van één kalendermaand. Na de opzegging moet de woning leeg,
bezemschoon en in de oorspronkelijke staat worden opgeleverd.
Zijn we blij met jou als tijdelijke huurder, dan proberen we je een
alternatieve woonruimte aan te bieden. Een garantie kunnen we helaas
niet geven.
Tijdelijk huren op basis van de Leegstandwet is anders dan Tijdelijk
huren.
Wil je in aanmerking komen voor een tijdelijke huurwoning?
Voor tijdelijk huren op basis van de Leegstandwet gelden de volgende
voorwaarden:
Je bent 18 jaar of ouder.
Je hebt geen inwonende, minderjarige kinderen.
Je hebt een aantoonbaar vast maandelijks inkomen (loondienst,
uitkering, studiefinanciering).
Je hebt een dagbesteding (werk of school).
Je hebt een back-upadres waar je heen kunt als het tijdelijk wonen
ophoudt.
Je bent je ervan bewust dat het een tijdelijke woonsituatie
betreft.
Je dossier op Mijn Gapph staat op 100% en je hebt gereageerd op een ruimte.
Wat is een compleet persoonsdossier?
Je persoonsdossier is compleet wanneer je alle onderstaande
documenten hebt aangeleverd:
een selfie of pasfoto;
geldig kopie van paspoort / identiteitskaart (rijbewijs is niet
toegestaan);
kopieën van alle inkomensspecificaties van de afgelopen 3 maanden.
Deze kunnen bijvoorbeeld bestaan uit loonstroken,
uitkeringsspecificaties of brief toekenning studiefinanciering.
kopie meest recente inkomensverklaring van de Belastingdienst.
Verklaringen met een kenmerk ONB-C en OB-C zijn niet toegestaan.
BELANGRIJK: Je downloadt deze verklaring zelf via de website van de
Belastingdienst.
Afhankelijk van de ruimte kunnen er aanvullende voorwaarden zijn,
zoals:
Je hebt geen huisdieren.
Je staat ingeschreven bij een woningcorporatie in de regio.
Je staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling.
Onze werkwijze
Stap 1: Inschrijven bij Gapph
Wil je reageren op een woon- of werkruimte? Maak dan eerst een Mijn Gapph
account aan. Met dit account kun je e-mailalerts instellen,
documenten uploaden en direct reageren op alle ruimtes die beschikbaar
zijn. Het aanmaken van een Mijn Gapph-account kost 25 euro. Als je bent
ingelogd is het handig eerst de ontbrekende persoonsgegevens in te
vullen. Ook kun je alvast documenten aanleveren. Hoe completer je
dossier, hoe meer kans je maakt op een woning. De inschrijving geldt
voor een jaar en eindigt automatisch wanneer je er niet voor kiest om te
verlengen. We maken geen gebruik van stilzwijgende verlengingen. Het
account kun je zelf verwijderen als je ingelogd bent. Let op: het
account is persoonlijk en je kunt deze dus ook niet aanmaken of
gebruiken voor iemand anders.
Stap 2: Reageren op een beschikbare ruimte
Nadat de inschrijving is voltooid, kun je met je zelfgekozen
wachtwoord inloggen direct reageren op de ruimtes die op onze website
staan. Je kunt niet reageren op de ruimtes die 'momenteel niet
beschikbaar' zijn: die ruimtes zijn al bezet. Nadat je reageert op de
woningen ontvang je een e-mail met daarin een link naar Mijn Gapph waar
je de benodigde documenten direct kunt uploaden. Zonder de juiste (door
ons goedgekeurde) documenten zullen we geen contact met je opnemen en
word je niet uitgenodigd voor een bezichtiging.
Stap 3: Selectie door Gapph
Wanneer er een geschikte ruimte vrij is, volgt een selectieprocedure.
We maken geen gebruik van wachtlijsten. De woningzoekenden die als
eerste gereageerd hebben en een compleet en goedgekeurd dossier hebben
op Mijn Gapph worden benaderd voor een intake. Aan de hand van deze
selectieprocedure, die onder meer een intakegesprek en een creditcheck
omvat, wordt bepaald of je voor een ruimte in aanmerking komt.
Stap 4: Toewijzing / Afwijzing
Nadat de selectieprocedure met succes is afgesloten, kun je een
uitnodiging krijgen voor een bezichtiging. Tijdens of na de bezichtiging
wordt besloten of je de woon- of werkruimte krijgt toegewezen.
Stap 5: Bewoning
Zodra je een ruimte toegewezen hebt gekregen, is het belangrijk om
deze zo snel mogelijk te betrekken. Een zichtbare bewoning of een
werkomgeving die wordt gebruikt dragen bij aan een veilige
leefomgeving.
Stap 6: Opzegging
De duur van de bewoning of het gebruik staat van tevoren niet altijd
vast en kan variëren van een maand tot enkele jaren. Is de ruimte
opgezegd, door jou of door ons? Dan dien je deze na opzegging leeg,
bezemschoon en geheel ontruimd opgeleverd worden. Zijn we blij met jou
als tijdelijke bewoner of ondernemer, dan proberen we je een
alternatieve ruimte aan te bieden. Een garantie kunnen we helaas niet
geven.
Tijdelijke woonruimte beschikbaar in Rotterdam
Op zoek naar een betaalbare woonruimte in Rotterdam? Bekijk deze kamers in een voormalig verzorgingstehuis in Rotterdam-Schiebroek!
De ligging en bereikbaarheid van Rotterdam
Dit wooncomplex is gelegen in een dynamische omgeving, vlak bij het centrum van Rotterdam. Met 15 minuten fietsen zit je al in het centrum. Voor je dagelijkse boodschappen kun je terecht in de nabije omgeving. Supermarkten, de drogist en andere winkels vind je op loopafstand van de woning.
Reis je met het openbaar vervoer? Voor de deur en in de omgeving vind je meerdere bushaltes en metrostation Meijersplein. Ook Rotterdam The Hague Airport ligt op 10 minuten afstand.
Hoe zien de kamers in Rotterdam eruit?
We hebben meerdere kamers beschikbaar. De oppervlaktes variëren van 13m² tot 40 m². De sanitaire voorzieningen in het pand deel je met je buren. Heb je een auto? Dan kun je deze voor de deur parkeren.
Wat kost wonen in Rotterdam bij Gapph?
Je krijgt van ons een tijdelijk contract op basis van de Leegstandwet. De maandelijkse kosten zijn afhankelijk van de grootte van de kamer en kunnen variëren van € 279,54,- per maand tot € 445,44,- per maand. Daarnaast betaal je ook een bedrag aan servicekosten per maand, de kosten hiervan variëren tussen de € 100,- en € 300,- per maand.
Ik heb interesse! Kom ik op een wachtrij te staan?
Nee! Bij Gapph werken we niet met een wachtrij. Waarom niet? Omdat iedereen gelijke kansen verdient, ongeacht inschrijfduur.
We zoeken de beste kandidaat met een volledig documentendossier. Maak daarom je profiel compleet voordat je reageert op deze huurwoning.
Let op! De getoonde foto's zijn ter indicatie en kunnen afwijken van de beschikbare
huurwoning.